Lediga jobb som Inköpsassistent i Kiruna

Se lediga jobb som Inköpsassistent i Kiruna. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kiruna som finns hos arbetsgivaren.

Inköpsadministratör till Hesselberg Maskin

Ansök    Feb 28    Randstad AB    Inköpsassistent
Arbetsbeskrivning Vi söker en inköpsadministratör som ska ingå i vårt team i Kiruna eller Gällivare. Eftersom vi befinner oss i en tillväxtfas har vi nyligen utökat vår organisation och behöver ytterligare stöd i vår inköpsavdelning. Den som blir anställd kommer att rapportera till närmsta chef i Kiruna och ansvara för att bland annat beställa reservdelar och maskiner, informera om leveranstider, boka transport, skapa dokumentation för returer och hjälpa t... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker en inköpsadministratör som ska ingå i vårt team i Kiruna eller Gällivare. Eftersom vi befinner oss i en tillväxtfas har vi nyligen utökat vår organisation och behöver ytterligare stöd i vår inköpsavdelning. Den som blir anställd kommer att rapportera till närmsta chef i Kiruna och ansvara för att bland annat beställa reservdelar och maskiner, informera om leveranstider, boka transport, skapa dokumentation för returer och hjälpa till med upprättandet av offerter.

Vi ser att du har flera års erfarenhet av administrativa uppgifter och har vana av att jobba i olika affärssystem, har du kanske erfarenhet relaterat till inköp och administration, inklusive kunskap om inköpsprocesser och leverantörskedjehantering, det finns många vägar att gå, men för att lyckas så är det viktigt att du som person har en hög servicegrad, är noggrann och kommunikativ samt har förmågan att samarbeta med kollegor och externa parter. 
Placeringsorten för denna tjänst är med fördel förlagd till Kiruna där din närmsta chef sitter samt att det är där vårt huvudkontor ligger, men vi är öppna för att du kan utgå från Gällivare.

Vi erbjuder en dynamisk och spännande arbetsmiljö, med möjligheter till tillväxt och karriärutveckling. Gå med i vårt expanderande team och bli en del av ett företag som är engagerat i att erbjuda kvalitetsprodukter och utmärkt service till våra kunder.

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Tommy Norberg ([email protected]) rekryteringskonsult på Randstad. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd av Hesselberg Maskin. Sista ansökningsdag är 20230320 vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. 



Ansvarsområden
Arbetsuppgifter:


• Beställa reservdelar och maskiner
• Informera om leveranstider
• Boka frakt
• Registrera och hantera returer
• Registrera skrotning och inkurans
• Delta vid lagerinventering
• Hjälpa till med att skapa offertunderlag
• Hantera inköpsfakturor

Kvalifikationer
Krav:


• Utmärkta administrativa färdigheter och behärskning av datorsystem
• Effektiva kommunikationsfärdigheter
• Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team
• Vilja att resa ibland, främst till Gällivare
• Svenska och engelska, i tal och skrift
• Ca 5 års erfarenhet av liknande arbete
• God datorvana och erfarenhet av affärssystem
• B-körkort



Erfarenhet
Minst 5 års erfarenhet av administration

Om företaget
Hesselberg Maskin AB är ett dotterbolag till AS Sigurd Hesselberg Group. Gruppen grundades 1897 och har utvecklats över en lång historia i linje med marknadens allt större krav och med kundens behov i centrum. Hesselbergkoncernen har över 300 anställda och är ett ekonomiskt solid och norskt ägt företag med verksamhet på flera marknader och är en av byggbranschens största maskinleverantörer med landsomfattande försäljnings- och servicenät. Vi är leverantör av Komatsu entreprenadmaskiner, Bomag kompakterings- och asfaltmaskiner, Manitou och Mustang lyftutrustning och andra specialmaskiner. Visa mindre